Handelsbetingelser

Butler

Indledning

www.butler.dk og www.loftet.dk ejes og drives af Butler-Richard I/S, CVR. nr. 25714229 (herefter Butler-Loftet Retail også kaldet ”Butler-Loftet”, hjemmesiden eller ”os”) 

Kontaktoplysninger: 

Butler-Richard I/S 
Bispensgade 9, 1 sal.
9000 Aalborg
Tlf. 96315050
Email. support@butler-loftet.dk

Praksis

Nedenstående handelsbetingelser gælder alle aftaler, som kunden (herefter kaldet ”du”) indgår med Butler-Loftet Retail. Ved at bruge denne hjemmeside og/eller placere en ordre hos os, accepterer du de vilkår og betingelser, der er gældende hos os. Sørg for at du har læst og forstået de vilkår og betingelser, der er gældende hos os, før du afgiver din ordre. Vi forbeholder os ret til at ændre disse vilkår fra tid til anden uden forudgående varsel til dig. Den version af vilkår og betingelser, der gælder for din ordre, vil være dem, der er at finde på hjemmesiden på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder på køb af varer på www.butler-loftet.dk og til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. 

Bestilling og betaling

www.butler-loftet.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.butler-loftet.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.  Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. 

Eventuelle ekstra betalinger for eks. fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. 

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf. nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”GODKEND ORDRE OG BETAL”. Herefter går din ordre videre til www.butler-loftet.dk

Fragt

Fragtomkostningerne med GLS udgør DKK 25,- til pakkeshops og DKK 25,- til erhvervsadresser i Danmark. Vælger du Click & Collect, hvor du afhenter din pakke i en valgfri butik, er forsendelsen gratis.  Med Post Danmark koster fragten DKK 45,- med omdeling og DKK 35,- uden omdeling. Prisen er den samme uanset størrelse og vægt.

På hverdage bestræber vi os på at kunne sende dine varer senest 24 timer efter, du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Leveringen til privat- og erhvervsadresser i Danmark sker indenfor 1-3 dage. 

Ved ombytning af et køb betaler vi fragt-omkostningerne. Brug de vedlagte retur fragtlabels fra GLS eller Post Danmark (så er din returpakke forsikret). Ved returnering eller fortrydelse af dit køb se vores betingelser herom. 

Bestilling

Alle priserne er dagspriser og er inklusiv moms. Hvis du leder efter en speciel vare, du ikke kan se på webshoppen, kan du kontakte os på support@butler-loftet.dk, så kan vi måske skaffe varen hjem til dig.

Sikker betaling

Det er sikkert at handle med kreditkort og PayPal på Butler-Loftets webshops. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer). Krypteringsteknikken har en høj sikkerhedsstandard. Det betyder, at informationen sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Det er altså kun NETS, der kan læse din data. Hverken webshoppen eller andre har mulighed for at læse data. Derudover benytter vi ePay som betalingsgateway, der er certificeret efter PCI-standarden.

Du kan handle med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Eurocard, Maestro, MasterCard og MasterCard Debit. Vi tilbyder også betaling via PayPal. 

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Eventuelle kortgebyrer, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

Kundeklub: Bliv medlem af Butler+

Vi er glade for, at du er en del af vores kundeklub, og vil gerne give dig den bedste oplevelse og muligheder som muligt. Derfor arbejder vi i øjeblikket på en ny og forbedret udgave af Butler+ kundeklubben. I den forbindelse bliver vores nuværende bonussystem erstattet af nye tiltag, og du vil derfor ikke længere optjene bonuspoint, når du handler. Hvis du har allerede optjent bonus til gode, kan du selvfølgeligt stadig bruge den, når du handler hos os – den skal dog bruges inden 28/2 2016.

Vi vender snart tilbage og glæder os til at invitere dig med ind i vores medlemsunivers, hvor der vil være masser af spændende konkurrencer og gavekort på højspil.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på Support@butler.dk

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse på email fra os.

30 dages fortrydelsesret (Herunder Fortrydelsesfrist og ”brugte varer”)

Når du handler hos www.butler-loftet.dk har du 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen til os. Denne udvidet returret gælder kun for varer, som ikke er taget i brug. Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, der er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. 

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og du kan fortabe denne ret ved at bryde bl.a.  plomberinger. 
Eksempel: Ved køb af en vare fra vores kategorier eks. personlig pleje, accessories og smykker (produkter fx makeup, parfume el. shampoo). Disse varer leveres med plombering og du mister herved fortrydelsesretten i tilfælde at den brydes. 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Det betyder, at du som forbruger ikke kan fortryde dit køb ved passivitet. Du kan benytte denne standardfortrydelsesformular [link], hvis du ønsker at fortryde dit køb. Du kan også sende en email til support@butler-loftet.dk.

Returnering 

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Butler-Loftet Webshop (Returservice)

Algade 5, 2. sal

9000 Aalborg

Danmark

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Du kan med fordel bruge de vedlagte retur fragtlabels fra GLS eller Post Danmark (så er din returpakke forsikret). Vi trækker DKK 50,- fra dit køb til dækning af fragtomkostninger. 

VIGTIGT
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Dokumentation for dit køb samt returseddel

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returseddel, som du finder her [indsæt url til returseddel]. Bemærk: Vi vedlægger en returseddel i alle vores forsendelser. 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, gennemgår vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Såfremt vores betingelser vedr. Fortrydelsesret og ”brugte varer” er overholdt. Vi iværksætter en tilbagebetaling senest 14 dage efter, at besked om fortrydelse er modtaget. Vi forbeholder os ret til at tilbageholde en betaling, indtil varen er modtaget, eller der er fremsendt dokumentation for, at varen er returneret. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

- du reelt har taget varen i brug, 

- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,

- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt for at kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamationer

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til support@butler-loftet.dk eller telefonisk på 96 31 50 50. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage videre instruktioner. 

Varen skal sendes til:

Butler-Loftet Webshop (Returservice)

Algade 5, 2. sal

9000 Aalborg

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet er. Brug gerne vores returseddel, som du kan downloade her [indsæt link]. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk: Vi vedlægger returseddel i alle vores forsendelser. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis fragtomkostninger ved returneringen, såfremt disse anses som rimelige. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger på DKK 50,- til returnering af varen, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til DKK 50,- for undersøgelse af varen. Vi ønsker kun glade kunder, og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer, du har købt.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata 

For at kunne handle på www.butler-loftet.dk skal du som minimum oplyse:

Navn

Adresse 

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet med mindre, du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i loven om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Butler-Loftet Retail (Butler – Richard I/S) via mail support@butler-loftet.dk.

Cookies

Ved at benytte www.butler-loftet.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan selvfølgelig til enhver tid slette cookies. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” - ”Internetindstillinger” - ”Generelt” - ”Browserdata" - "Slet cookies”. Anvender du en anden browser og ønsker at slette cookies, kan du i en søgemaskine søge på ”Delete cookies” og navnet på din browser og derefter følge vejledningen.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.butler-loftet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang og ankenævn

Har du en klage over dit køb, skal du sende en mail til support@butler-loftet.dk eller ring på 96 31 50 50. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (såfremt betingelserne herfor er opfyldt).

Læs mere om lovgivningen vedr. E-handel i Danmark på www.forbrug.dk 

Forbehold ved fejl

Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har gjort køber opmærksom på dette.

Tavshedspligt

Butler-Loftet tager ansvaret for alle de personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser.

Butler-Loftet afleverer ingen oplysninger til tredje part. Oplysningerne findes kun i koncernen Butler-Loftet Retail. Ønsker du indblik i hvilke personlige oplysninger, vi opbevarer på dig, kontakt da venligst support@butler-loftet.dk.

Garanti

Hvis der er fejl på de varer, du har købt, overholder Butler-Loftet alle lovmæssige garantier og regler. Hvis du har en reklamation vedrørende fabrikationsfejl på varen, som vi har leveret, herunder skader opstået under transporten, så kontakt os hurtigst muligt og returner varen til os.

Reklamation og forbrugerbeskyttelse

Får du en fejlbehæftet eller fejlekspederet vare, afholder Butler-Loftet, i tilfælde af returforsendelse, for transportudgifterne. Købeloven/Lov om forbrugeraftaler/Lov om Forbrugerbeskyttelse, som varetager dine interesser som forbruger og kunde, træder naturligvis også i kraft, når du handler hos os.

Ansvar

Butler-Loftet er ikke ansvarlige for nogen som helst skade på dig, med undtagelse de tilfælde hvor virksomhedens ansvarsforsikring gælder, og hvor det forudsættes, at forsikringsgiver godkender, at udbetaling kan finde sted. Udover disse tilfælde er ansvaret gennemgående begrænset til højst det beløb, der udgør indkøbsprisen for den/de aktuelle vare/varer. Butler-Loftet er aldrig ansvarlig for følgeskader.

Force majeure

Som følge af force majeure ophører Butler-Loftets forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Butler-Loftet ret til at ophæve aftalen uden, at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Farver

Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på webshoppen, præcist gengiver de farver, som produkterne faktisk har. Hvordan farverne gengives afhænger af indstillingerne på din computer.

Ophavsret

Alle rettigheder, herunder ophavsrettigheder på www.butler-loftet.dk forbliver hos Butler-Loftet. Enhver brug af denne hjemmeside eller dets indhold, herunder kopiering eller opbevaring af dele eller hele indholdet, undtagen til dit eget personlige ikke-kommerciel brug, er forbudt uden tilladelse fra Butler-Loftet.

Internationale ordrer (Dansk)

Vi bestræber os på at afsende din pakke indenfor 24 timer efter, du har afgivet din ordre. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Forsendelse sker via GLS International, og den forventede leveringstid er 2-10 dage. Forsendelsesomkostninger for internationale ordrer er DKK 75,- (est. EUR 10,-). Prisen er den samme uanset størrelse og vægt. 

Vi leverer til følgende lande: Belgien, England, Finland, Holland, Irland, Luxembourg, Sverige, Tyskland, Østrig. 

International orders (English)

Like domestic orders we strive to ship your parcel within 24 hours after you have placed your order. If you place your order before 12 p.m. on weekdays we strive that your order will be shipped the same day. Shipping is via GLS International and the expected delivery time is 2-10 days. Shipping costs for international orders are DKK 75,- (est. EUR 10,-). The price is the same regardless of size and weight. 

We deliver to the following countries:  Austria, Belgium, Finland, Germany, Ireland, Luxembourg, The Netherlands, Sweden and United Kingdom.

Reklamationer

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til support@butler-loftet.dk eller telefonisk på 96 31 50 50. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage videre instruktioner. 

Varen skal sendes til:

Butler-Loftet Webshop (Returservice)

Algade 5, 2. sal

9000 Aalborg

Danmark

Når du returnerer varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet er. Brug gerne vores returseddel, som du kan downloade her [indsæt link]. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk: Vi vedlægger returseddel i alle vores forsendelser. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis fragtomkostninger ved returneringen, såfremt disse anses som rimelige. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger på DKK 50,- til returnering af varen, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til DKK 50,- for undersøgelse af varen. Vi ønsker kun glade kunder, og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer, du har købt.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata 

For at kunne handle på www.butler-loftet.dk skal du som minimum oplyse:

Navn

Adresse 

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet med mindre, du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i loven om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Butler-Loftet Retail (Butler – Richard I/S) via mail support@butler-loftet.dk.

Cookies

Ved at benytte www.butler-loftet.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan selvfølgelig til enhver tid slette cookies. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” - ”Internetindstillinger” - ”Generelt” - ”Browserdata" - "Slet cookies”. Anvender du en anden browser og ønsker at slette cookies, kan du i en søgemaskine søge på ”Delete cookies” og navnet på din browser og derefter følge vejledningen.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.butler-loftet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klageadgang og ankenævn

Har du en klage over dit køb, skal du sende en mail til support@butler-loftet.dk eller ring på 96 31 50 50. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (såfremt betingelserne herfor er opfyldt).

Læs mere om lovgivningen vedr. E-handel i Danmark på www.forbrug.dk 

Klagesystem

Ved en klage er det også muligt at sende en til det fælleseuropæiske klagesystem, ODR Online Dispute Resolution via dette link http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Forbehold ved fejl

Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har gjort køber opmærksom på dette.

Tavshedspligt

Butler-Loftet tager ansvaret for alle de personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser.

Butler-Loftet afleverer ingen oplysninger til tredje part. Oplysningerne findes kun i koncernen Butler-Loftet Retail. Ønsker du indblik i hvilke personlige oplysninger, vi opbevarer på dig, kontakt da venligst support@butler-loftet.dk.

Garanti

Hvis der er fejl på de varer, du har købt, overholder Butler-Loftet alle lovmæssige garantier og regler. Hvis du har en reklamation vedrørende fabrikationsfejl på varen, som vi har leveret, herunder skader opstået under transporten, så kontakt os hurtigst muligt og returner varen til os.

Reklamation og forbrugerbeskyttelse

Får du en fejlbehæftet eller fejlekspederet vare, afholder Butler-Loftet, i tilfælde af returforsendelse, for transportudgifterne. Købeloven/Lov om forbrugeraftaler/Lov om Forbrugerbeskyttelse, som varetager dine interesser som forbruger og kunde, træder naturligvis også i kraft, når du handler hos os.

Ansvar

Butler-Loftet er ikke ansvarlige for nogen som helst skade på dig, med undtagelse de tilfælde hvor virksomhedens ansvarsforsikring gælder, og hvor det forudsættes, at forsikringsgiver godkender, at udbetaling kan finde sted. Udover disse tilfælde er ansvaret gennemgående begrænset til højst det beløb, der udgør indkøbsprisen for den/de aktuelle vare/varer. Butler-Loftet er aldrig ansvarlig for følgeskader.

Force majeure

Som følge af force majeure ophører Butler-Loftets forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Butler-Loftet ret til at ophæve aftalen uden, at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Farver

Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på webshoppen, præcist gengiver de farver, som produkterne faktisk har. Hvordan farverne gengives afhænger af indstillingerne på din computer.

Ophavsret

Alle rettigheder, herunder ophavsrettigheder på www.butler-loftet.dk forbliver hos Butler-Loftet. Enhver brug af denne hjemmeside eller dets indhold, herunder kopiering eller opbevaring af dele eller hele indholdet, undtagen til dit eget personlige ikke-kommerciel brug, er forbudt uden tilladelse fra Butler-Loftet.

Internationale ordrer (Dansk)

Vi bestræber os på at afsende din pakke indenfor 24 timer efter, du har afgivet din ordre. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Forsendelse sker via GLS International, og den forventede leveringstid er 2-10 dage. Forsendelsesomkostninger for internationale ordrer er DKK 75,- (est. EUR 10,-). Prisen er den samme uanset størrelse og vægt. 

Vi leverer til følgende lande: Belgien, England, Finland, Holland, Irland, Luxembourg, Sverige, Tyskland, Østrig. 

International orders (English)

Like domestic orders we strive to ship your parcel within 24 hours after you have placed your order. If you place your order before 12 p.m. on weekdays we strive that your order will be shipped the same day. Shipping is via GLS International and the expected delivery time is 2-10 days. Shipping costs for international orders are DKK 75,- (est. EUR 10,-). The price is the same regardless of size and weight. 

We deliver to the following countries:  Austria, Belgium, Finland, Germany, Ireland, Luxembourg, The Netherlands, Sweden and United Kingdom.